UKK eli vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

kuva1

Soittaako kuriiri minulle ennen lähetyksen toimittamista?

Soitamme yksityisasiakkaillemme aina ennen lähetyksen toimittamista, mikäli meillä on vastaanottajan numero. Siksi on tärkeää, että ilmoitat lähettäjälle jo tilausvaiheessa puhelinnumerosi, jotta voimme olla sinuun yhteydessä ennen toimitusta.

Kuinka annan lisätietoja Kolliveikot Oy:lle lähetyksen toimittamista varten?

Voit ilmoittaa lähetyksen toimitukseen liittyviä lisätietoja meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@kolliveikot.fi, jotta saamme toimitettua lähetyksen perille mahdollisimman pian. Kerrothan sähköpostissa lähetyksen tiedot mahdollisimman tarkkaan: mahdollisen rahtikirja- tai seurantanumeron, vastaanottajan nimen, osoitteen, postinumeron, puhelinnumeron sekä arvioidun toimituspäivämäärän.

Unohdin antaa lähettäjälle puhelinnumeroni, kuinka toimin?

Ilmoita meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@kolliveikot.fi lähetyksen vastaanottajan nimi, mahdollinen rahtikirja- tai seurantanumero, alkuperäinen toimitusosoite, postinumero, arvioitu toimituspäivämäärä sekä mahdollisesti puuttuva puhelinnumero.

Mitä jos en ole kotona, kun lähetystäni toimitetaan?

Yksityisasiakkaisiimme olemme yhteydessä ennen toimitusta, mikäli olemme saaneet vastaanottajan puhelinnumeron. Mikäli emme tavoita vastaanottajaa, yritämme silti toimittaa lähetystä annettuun osoitteeseen. Jos ketään ei ole paikalla, jätämme lapun käynnistämme. Lapusta löydät lähetyksen vastaanottajan nimen ja käyntimme kellonajan, sekä toimintaohjeet jatkotoimenpiteistä. Jätämme vastaavan lapun myös silloin, kun yritämme noutaa lähetystä emmekä tavoita lähettäjää.

Näet lapusta pääsääntöisesti myös mahdollisen seuraavan toimitusyrityksen viikonpäivän, mikäli lähetyksen palveluluokkaan kuuluu kyseinen vaihtoehto. Yritämme toimittaa lähetystä uudelleen seuraavana mahdollisena arkipäivänä, mikäli ”kolmannen osapuolen” osalta tämä palveluun kuuluu. Tämän jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle, jos asiakaskontaktia ei saada puhelimitse tai sähköpostilla.

Mitä tarkoitetaan ”kolmannen osapuolen” lähetyksillä?

Kyseiset ”kolmannen osapuolen” lähetykset ovat alihankintana toimitettavien kansainvälisten alan johtavien kuriiripalveluiden lähetyksiä. Näiden lähetysten toimittamiseen liittyy käytäntöjä, joihin emme voi osaltamme vaikuttaa. Näistä käytännöistä vastaa kulloinkin kyseessä olevan palvelun oma asiakaspalvelu. Me toimimme heidän sopimusehtojensa mukaisesti. Selvitä tilausvaiheessa mahdollinen lähetyksesi huolitsija/kuriirifirma niin tiedät, kenen kautta mahdollinen jakelu määränpäässä suoritetaan. Yleensä näiden toimijoiden asiakaspalvelun tavoitat internetin kautta. Jos kysymyksiä ilmenee, ohjeistamme sinua tarvittaessa.

Kuinka muutan lähetyksen toimitusosoitetta tai -päivämäärää?

Voit tehdä toimitusmuutoksen meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@kolliveikot.fi. Kerrothan viestissä lähetyksen rahtikirja- tai seurantanumeron, arvioidun jakelupäivämäärän, toimitusosoitteen postinumeroineen sekä puhelinnumeron, josta sinut tavoittaa.

Kerro myös mahdollisimman tarkasti uusi toimitusosoite, postinumero ja vastaanottajan nimi, mikäli kyseessä on yksityinen henkilö. Jos käännät toimituksen työpaikallesi, kerro tarkasti työpaikan käyntiosoite, mistä sinut työpaikaltasi löytää sekä puhelinnumero, johon voit vastata työaikana. Lähetysten toimittamiseen yritysten sisällä on pieniä rajoitteita, kuten rajoitettu kulku ulkopuolisilta työtiloissanne, joten pyri olemaan tavoitettavissa puhelimitse ja tarvittaessa joustamaan hieman – voit joutua hakemaan lähetyksen portilta/ovelta tms.

Huom! Toimitusosoitteen muutos astuu voimaan vasta seuraavana arkipäivänä klo 9.

Mistä voin noutaa lähetykseni?

Voit noutaa lähetyksesi Kolliveikot Oy:n tiloista osoitteesta Terminaalitie 6, 90400 Oulu arkipäivisin klo 7–9 välisenä aikana. Ilmoitathan kuitenkin vuorokautta aiemmin, jos aiot noutaa lähetyksesi. Näin varmistamme, että lähetyksesi on heti saatavilla terminaalistamme, eikä sitä ole ehditty lastata mahdollisesti jo kierrokselle lähteneeseen jakeluautoomme.

Voit ilmoittaa noutoaikeistasi sähköpostitse: asiakaspalvelu@kolliveikot.fi tai ajojärjestelyymme puhelimitse 020 793 1870.