UKK eli vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin

Minkälaista palvelua Kolliveikot Oy tarjoaa asiakkailleen?

Olemme kuljetuspalveluita tuottava yhtiö. Tuotamme palvelua aina asiakkaan tarpeiden mukaan luottettavasti ja vankalla ammattitaidolla. Mikäli teillä on tarve liikuttaa kirjeitä, paketteja, lavaa, tai jotain muuta tuotetta nopeasti tai vähän vähemmän nopeasti, olkaa rohkeasti yhteydessä! Tämän jälkeen voitte ottaa rennosti ja me hoidamme tarpeenne!

Pääasiallinen päivittäinen toiminta-alueemme kattaa Oulusta Tornioon ja Oulusta Raaheen.

Mikäli tarvitset yksilöityä pikakuljetusta toiminta-alueemme ulkopuolelle, kysy rohkeasti tarjousta.

Tilasin verkkokaupasta asioita, mistä tiedän missä lähetys kulkee?

Useimpien verkkokauppojen sivuilta näette omien lähetyksienne statuksen tai lähettäjältä saatte jonkin kenties kansainvälisen kuriiriyrityksen tai muun palvelun (esim. Posti, Fedex, DHL, UPS, Postnord tms.) seurantanumeron. Käyttäkää kyseisen kuriiripalvelun omia seurantasivuja sekä asiakaspalvelua mahdollisten pulmatilanteiden kohdalla.

Mitä jos en ole kotona, kun lähetystäni toimitetaan?

Toimittaessamme kolmannen osapuolen lähetyksiä olemme ysityisasiakkaisiin yhteydessä ennen toimitusta, mikäli olemme saaneet vastaanottajan puhelinnumeron. Mikäli emme tavoita vastaanottajaa, yritämme silti toimittaa lähetystä annettuun osoitteeseen. Jos ketään ei ole paikalla, jätämme lapun käynnistämme. Lapusta löydät lähetyksen vastaanottajan nimen ja käyntimme kellonajan, sekä ohjeet jatkotoimenpiteistä. Jätämme vastaavan lapun myös silloin, kun yritämme noutaa lähetystä emmekä tavoita lähettäjää.

Mitä tarkoitetaan ”kolmannen osapuolen” lähetyksillä?

Kyseiset ”kolmannen osapuolen” lähetykset ovat alihankintana toimitettavien kansainvälisten alan johtavien kuriiripalveluiden lähetyksiä. Näiden lähetysten toimittamiseen liittyy käytäntöjä, joihin emme voi osaltamme vaikuttaa. Näistä käytännöistä vastaa kulloinkin kyseessä olevan palvelun oma asiakaspalvelu. Me toimimme heidän sopimusehtojensa mukaisesti. Selvitä tilausvaiheessa mahdollinen lähetyksesi huolitsija/kuriirifirma niin tiedät, kenen kautta mahdollinen jakelu määränpäässä suoritetaan. Yleensä näiden toimijoiden asiakaspalvelun tavoitat internetin kautta.

Soittaako kuriiri minulle ennen lähetyksen toimittamista?

Soitamme yksityisasiakkaillemme aina ennen lähetyksen toimittamista, mikäli meillä on vastaanottajan numero. Siksi on tärkeää, että ilmoitat lähettäjälle jo tilausvaiheessa puhelinnumerosi, jotta voimme olla sinuun yhteydessä ennen toimitusta.

Voinko noutaa lähetykseni ja mistä?

Voit ilmoittaa noutoaikeistasi vuorokautta aikaisemmin sähköpostitse: asiakaspalvelu@kolliveikot.fi tai ajojärjestelyymme puhelimitse 020 793 1870.